17 Ara 2025, Çarşamba
  • App Store
  • Google Play
PEKY
  • En Çok Okunanlar
    Teknoloji

    Windows 11’e GIF Sürprizi: Ekran Alıntısı Aracına Yeni Özellik Geliyor

    Teknoloji

    Asahi’den Siber Saldırı Sonrası Hızlı Geri Dönüş

    Bilim

    Zehir Püskürten Nadir Akrep Türüne Aşil’in Adı Verildi

    Gündem

    Bozuk Balığı İade Etmek İstedi, Çipurayla Darp Edildi

  • Video İçerikleri
    Yaşam
    Sosyal Medya Fenomeni: REYNMEN – O Gerçek Bir Yıldız.
    Video
    Efsane Geri Döndü: Çağatay Ulusoy
    Video
    Ustalarının İzinde Bir Duayen: Şevket Çoruh
    Kültür & SanatVideo
    SekizinciNota @ Ağva – Konuk: Eser Çobanoğlu 🎵
  • Yazarlarımız
    • Banu Karakaşlar
    • Seda Özel
    • Sedat Gökşan
    • Suat Özkan
    • Tuğçe Tarhan
  • Diğer
    • İletişim
    • Künye
Son Eklenenler
Avatar Fire And Ash: Gösteri Sineması Zirvede, Hikâye Dipte
Gölgeler Şehri Fırtınası: İzleyenler Sabaha Kadar Uyuyamadı
Fevzi Çakır Habertürk’ten Ayrıldı: “Gerçekler Ortaya Çıktı”
PEKY, Yılın Oyuncularını Seçti: Ozan Akbaba ve Sinem Ünsal
Elon Musk Tarihe Geçti: Serveti 600 Milyar Doları Aşan İlk Kişi Oldu
Titanic’in Yönetmeni James Cameron Milyarderler Kulübüne Girdi
Prime Video’da Sürpriz Çıkış: Yavaşça Söyle Zirveye Yerleşti
Taste Atlas’ın En İyiler Listesinde Zirve Türkiye’nin: Antakya Künefesi İlk Sırada
Mahkeme Gerekçesini Açıkladı: Fatih Altaylı İçin Kaçma Şüphesi Vurgusu
İsrail Basını İddia Etti: Türkiye, Gazze Konferansına Davet Edilmedi
Galatasaray’da Icardi Sürprizi: Dursun Özbek Kararını Verdi
MGM’den İstanbul Dahil 48 İl İçin Kritik Uyarı: Göz Gözü Görmeyecek
Kırılma Noktası Geri Dönüyor: Keanu Reeves’li Kült Film Dizi Oluyor
Rafa Silva Defteri Kapanıyor mu? Portekiz’den “Her Şey Bitti” İddiası
Aralık Ayındaki Yağış Yetmedi: İstanbul Barajlarında Düşüş Yeniden Başladı
İTO Kuyumculuk Komitesi Başkanı Özboyacı: MASAK, Jeff Bezos’un Pasaportunu İstedi
Murat Ağırel’den GAİN Medya Çıkışı: Berkin Kaya İddiaları Yeniden Gündemde
Fenerbahçe’den Sonra Küllerinden Doğdu: Miha Zajc Şov Yapıyor
Avrupa’nın Yeni Isınma Modeli: Yüzlerce Megavatlık Isı Pompaları
  • Gündem
  • Spor
  • Dünya
  • Teknoloji
  • Sinema
  • Dizi
  • Magazin
  • Bilim
  • Kültür & Sanat
  • Ekonomi
  • Yaşam
  • Müzik
  • Sağlık
  • Türkiye
  • Genel
  • Hayat Tarzı
BüyüteçAa
PEKYPEKY
  • Yaşam
  • Spor
  • Gündem
  • Magazin
  • Kültür & Sanat
  • Dünya
Arama
  • Menüler
    • Yaşam
    • Spor
    • Gündem
    • Magazin
    • Kültür & Sanat
    • Dünya
    • Türkiye
    • Hayat Tarzı
    • Konuk Yazarlar
    • Teknoloji
  • Bağlantılar
    • Kullanım Koşulları
    • Hizmet Şartları
    • Çerez Politikası
    • İletişim
    • Künye
    • Site Haritası
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin!
© 2024 PEKY Medya
Teknoloji

Reklamlı WhatsApp Dönemi Başlıyor: Güncellemeler Sekmesine Reklam Geliyor

Ayşegül Kırım
Son Güncelleme 17/06/2025 - 21:59
Yazan Ayşegül Kırım
Paylaş

WhatsApp, kullanıcı deneyimini değiştirmeyecek şekilde yeni bir reklam modeli uygulamaya hazırlanıyor. Meta çatısı altındaki mesajlaşma devi, günlük 1,5 milyar aktif kullanıcıya ulaşan “Güncellemeler” sekmesinde yakında reklam göstermeye başlayacağını duyurdu.
Bu karar, WhatsApp’ın kurulduğu günden bu yana süregelen “reklamsız deneyim” politikasında büyük bir değişimi temsil ediyor.

Başlıklar
  • Kişisel Mesajlara Dokunulmayacak
  • Kurucu Felsefeye Aykırı Ama Beklenen Adım
  • Reklamlar Nasıl Hedeflenecek?
  • Üç Yeni Gelir Modeli Duyuruldu
  • Meta’nın Reklam Stratejisi Genişliyor

Kişisel Mesajlara Dokunulmayacak

WhatsApp’ın resmi açıklamasına göre, reklamlar yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde yer alacak. Kişisel mesajlar, aramalar ve gruplar reklamlardan tamamen muaf tutulacak. Şirket, bu alanların uçtan uca şifreli kalacağını ve içeriklerinin reklam hedeflemesinde kullanılmayacağını net şekilde vurguladı.

Platformun blog gönderisinde,

“Kişisel mesajlaşma deneyimi değişmiyor. Bu içerikler reklam göstermek için kullanılmayacak,”
ifadeleri yer aldı.

Kurucu Felsefeye Aykırı Ama Beklenen Adım

2009’da Jan Koum ve Brian Acton tarafından kurulan WhatsApp, uzun yıllar boyunca reklamsız kalacağı sözüyle anılmıştı. Ancak 2014 yılında uygulamanın Facebook (şimdi Meta Platforms) tarafından satın alınmasıyla birlikte bu çizgi yavaşça değişti.

Kurucu ikili şirketten ayrıldıktan sonra, Meta, WhatsApp’tan gelir elde etmenin yollarını sistematik biçimde araştırmaya başladı. Yeni reklam planı, bu dönüşüm sürecinin görünür bir adımı olarak dikkat çekiyor.

Reklamlar Nasıl Hedeflenecek?

Yeni reklam modeli, kullanıcıların yaş, konum, kullandığı dil, takip ettiği kanallar ve reklamlarla etkileşimi gibi faktörler üzerinden hedefli reklam gösterimi sunacak. Ancak WhatsApp, reklam hedeflemesi için kişisel sohbetler, aramalar ya da grup bilgilerini kullanmayacağını özellikle belirtti.

Yani kullanıcıların özel iletişim alanları hâlâ tamamen gizlilik koruması altında olacak.

Üç Yeni Gelir Modeli Duyuruldu

Reklamlı “Güncellemeler” sekmesi, WhatsApp’ın dün tanıttığı üç yeni gelir modelinden sadece biri. Diğer iki özellik şu şekilde açıklandı:

  • Kanallar için ücretli abonelik modeli: Belirli içeriklere erişmek isteyen kullanıcılar, artık bazı kanallara aylık ödeme yapabilecek.
  • İşletmelere tanıtım desteği: WhatsApp, işletmelere kanallarını öne çıkarmak için reklam bütçesiyle tanıtım yapma imkânı tanıyacak.

Bu üç yeni özellik, WhatsApp’ın işletmelerle kullanıcılar arasındaki iletişimi ticari boyuta taşımayı hedeflediğini ortaya koyuyor.

Meta’nın Reklam Stratejisi Genişliyor

WhatsApp’ın bağlı olduğu ana şirket Meta, gelirinin büyük kısmını reklamdan elde ediyor. 2025 yılı itibarıyla şirketin toplam geliri 164,5 milyar dolar olurken, bunun 160,6 milyar doları yalnızca reklam gelirlerinden sağlandı.

Bu veri, Meta’nın tüm platformlarını –Facebook, Instagram, Threads ve şimdi de WhatsApp– reklam destekli yapılar hâline getirme vizyonunu net biçimde ortaya koyuyor.

KELİME BULUTU:Güncellemeler sekmesiMeta gelir stratejisireklam modeliWhatsApp
Bu Yazıyı Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email Copy Link
Önceki Yazı Wikipedia, Yapay Zekâ Özetlerini Editör Tepkileri Üzerine Durdurdu
Sonraki Yazı Üç Yıldız Bir Arada: Dakota Johnson, Pedro Pascal ve Chris Evans’lı Romantik Komedi Geliyor
- Reklam -

Bize Destek Olun!

Özgür içerik üreticilerini Instagram Abonelik veya Patreon üzerinden desteklemek için harekete geçin! Sitemiz yayınladığımız bütün içeriklere anlık olarak Telegram kanalımızdan ulaşabilirsiniz. Yapacağınız her katkı bizim için büyük bir anlam taşıyor. Desteğinizle birlikte daha da güçlü olacağız. Yanımızda olun, birlikte büyüyelim!
InstagramTakip Et
PatreonTakip Et
TelegramTakip Et

Sosyal Medyada Biz!

Sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip edebilir, günlük paylaşımlarımızı izleyebilirsiniz.
FacebookBeğen
XTakip Et
InstagramTakip Et
YoutubeSubscribe
  • Kelime Bulutlarımız:
  • Ekrem İmamoğlu
  • Netflix
  • Galatasaray
  • donald trump
  • Fenerbahçe
  • Özgür Özel
  • yapay zeka
  • elon musk
  • Sosyal Medya
  • Victor Osimhen

Ayrıca Beğenebilirsiniz

Teknoloji

Google, Yapay Zekasını Silah Teknolojilerine Açtı: İşte Kararın Perde Arkası

Yazan Ayşegül Kırım
Teknoloji

Revealing Reality’den Uyarı: Roblox’ta Karanlık Bir Dünya Var

Yazan Ayşegül Kırım
Teknoloji

Notting Hill Karnavalı’na Yüz Tanıma Kamerası Krizi: “Teknoloji Irkçı Sapmalarla Dolu”

Yazan Burak Şanlı
Teknoloji

AB, Apple’dan Kapalı Ekosistemini Rakiplere Açmasını Talep Etti

Yazan Ayşegül Kırım
PEKY
Instagram X-twitter Facebook-f Youtube

Hakkımızda


Her saniye karşınıza çıkan, sözde “farklı” olduğunu iddia eden ancak inatla sürüden ayrılmayı reddedenlerden biri değiliz! Kendi sürüsünü yaratan, ezberleri bozan, ruhunu bir meydan muharebesi alanına asla çevirmeyen; yenilikçi, özgür, eğlenceli, yaratıcı, farklı, tek pencereli bakış açılarına karşı duran bir platformuz. Bol güneşli, gökkuşağı sinmiş bulutlara sarılı gökyüzüne inanan… Pek keyifli bir Medya ve Eğlence içerik platformuyuz.

Kategoriler
  • Gündem
  • Magazin
  • Kültür & Sanat
  • Dünya
  • Teknoloji
Bağlantılar
  • Künye
  • Çerez Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • Hizmet Şartları

© PEKY Medya. 2025
sekizpiksel

DMCA.com Protection Status

PEKY, sekizpiksel’in resmi markasıdır.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?