Geride bıraktığımız yıllar boyunca Lego’nun boyut atladığını… Sadece çocuklar için bir oyuncak markası olmanın yanı sıra... Tüm dünyayı kasıp kavuran bir yaşam tarzı olduğunu sanırım iyice benimsedik. Son dönemde onunla yapılan şeyler akıl alır gibi değil. İşte bu sanat eseri kıvamındaki markadan iki adet deneyimlemek isteyeceğiniz haberle geldik! Hatta bunlardan biri, bizi çok yakından ilgilendiriyor. Lego Türkiye, çocuklar için uzayı İstanbul duvarlarına taşıdı. Bir diğeri de Hollanda’dan mis gibi kokularla geldi; Lego, Hollanda’da ilk çiçekçisini açtı.
İstanbul Sokaklarında Lego ile Uzay Çılgınlığı
LEGO Türkiye ve Onaranlar Kulübü, İstanbul’un farklı lokasyonlarındaki duvarları 3D uzay temalı sokak yerleştirmelerine büründürdü! Yapılan araştırmaya göre Türkiye’de, çocukların en büyük tutkusu uzay! Diğer yandan uzay, en büyük beşinci oyuncak teması olarak tüm dünyada hızla büyüyor. Türkiye’de de çocuklar ile ergenlerin %80’ine yakını bir Lego uzay setine sahip olmak istiyor…
İşte, tam bu noktada çocukların hayal güçlerinin sınırlarını sonsuzluğa çekmek amacıyla devreye giren marka… 2024 yılı itibariyle Türkiye’deki çocukları ilk kez Lego Uzay setleriyle buluşturmuştu.
Sokakları Güzelleştiren Onaran Kulübü Kolları Sıvadı!
Onaranlar Kulübü’nü daha önce mutlaka duymuşsunuzdur. Duymayanlarınız kaldıysa bir an önce detaylı bir şekilde tanışın derim. Üretme, onarma ve paylaşma odağında ilerleyen… İnanılmaz keyifli işlere imza atan, harika bir sosyal fayda proje ekibi diyebiliriz onlar için. Türkiye’de doğup büyüyen bir topluluk olsalar da tüm dünyada etkin çalışmaları mevcut. Son olarak Lego ile yaptığı iş birliğiyle gözleri üzerine çekti topluluk. Bu sefer sokakları sahiplendiler… Ve onarmak, üretmek ve paylaşmak mottosuyla karşımıza sanat eseri kıvamında bir eğlenceyle çıktılar. Uzaydan ve Lego dünyasından aldığı ilhamla İstanbul’daki sokakların duvarlarını uzay tasarımlarıyla süslüyorlar! Roketlerden uzay araçlarına… Gezegenlerden uzayda yaşayan canlılara kadar… Uzaya dair pek çok şeyi 3D tasarımlara dönüştürmüşler.
Müze Gazhane, Moda, Nişantaşı, Abbasağa ve Feriköy’e konumlandırdıkları bu 3D sokak yerleştirmeleri… Lego markasının çocukların hayal gücünü ve yaratıcılıklarını harekete geçirme misyonunu hayata geçiriyor. Duvarlar, Instagram üzerinden özel olarak tanımlanan bir Artırılmış Gerçeklik (AR) filtresiyle adeta canlandırılıyor. Ve çocukların hayal gücünde sadece bir görsel olmakla kalmıyor, uzaya dair nesnelerin hareket ettiği bir animasyona dönüşüyor.
Çocukların Uzayla İlgili Hayalleri Vitrinlere Taşınıyor…
“LEGO dünyasından yola çıkarak hayal ettiğiniz uzay sizce nasıl bir yer?” sorusuyla çocuklara seslenen marka, 19 Mayıs tarihine kadar 4-12 yaş aralığındaki çocukların kendi uzay hayallerini bekliyor. İster yapım parçaları, ister boyalar, ister uzay setleri, Lego dünyasının renkli ve yaratıcı evrenini uzayın gizemi ile buluşturacak her türlü tasarım mağaza vitrinlerinde sergilenmeye aday. Seçilen tasarımlar, sanatçı Dilara Akbal ile yeniden yorumlanacak ve Türkiye’nin farklı noktalarındaki Lego mağazaları ve diğer satış noktalarının vitrinleri, temmuz sonuna kadar çocukların uzay hayalleri ile dünyadan uzaya açılan bir geçite dönüşecek.
Gelelim Dünyanın İlk Lego Çiçekçisine…
Lego’nun çiçek koleksiyonunu da duymayan, görmeye kalmamıştır. İşte bu göz kamaştıran koleksiyondan ilhamla marka, Hollanda’da ilk çiçek dükkanını açtı! Dükkana girdiğinizde sanki gerçek bir çiçekçiye girmişsiniz gibi, dört bir yandan mis gibi kokuların geldiğini; bu ayrıntının da tabii ki düşünüldüğünü belirtelim.
the LEGO Group, Hollandalı e-ticaret “bol” ile güçlerini birleştirdi ve sadece Lego’dan yapılan çiçeklerin satışının gerçekleştiği ilk çiçekçi mağazasını açtı. “The Botanical” ismiyle tutkunlarıyla buluşan mağaza Hollanda sokaklarına yeni bir heyecan getirmesinin yanı sıra piyasaya alışılmışın dışında bir pazarlama stratejisi de getirdi.
İkonikleşen Lego Buketlerinin Çiçekçisi
Hollanda’nın Utrecht kentinde kapılarını açan markanın çiçekçisi; markanın tutkunlarına ikonikleşen botanik koleksiyonundaki ürünleri keşfetme imkanı sunuyor. Aynı zamanda müşteriler Lego çiçeklerinden diledikleri gibi kendi aranjmanlarını da oluşturabiliyor. Marka bu harika hareketi yaparken, küçük detayları da unutmamış. Mağazaya girdiğiniz anda, kendinizi gerçek bir çiçekçinin kapılarından adım atmış gibi hissedeceksiniz. Çünkü içerisi mis gibi çiçek kokuyor; adeta gerçek bir çiçekçi dükkanı gibi! Bu detay için de çeşitli çiçek kokularından yararlanmışlar ve mağazanın fark noktalarına farklı notalar bırakmışlar…
18 Mayıs tarihine kadar ziyaret edilebilen bu harika pop-up mağaza; her yaş grubunun dikkatini çekecek cinsten. Lego, ürünlerini sadece oyuncak olarak değil, aynı zamanda dekoratif objeler olarak da konumlandırarak, yeni bir tüketici kitlesini hedefliyor ve alışılmadık bir pazarlama stratejisi izliyor…