Marmara Denizi’nde iş insanı Halit Yukay’ın teknesine çarpan kuru yük gemisi Arel-7, ölümle sonuçlanan olayın merkezinde. Kazaya dair yeni detaylar ortaya çıktı. Mürettebat ifadeleri, gemide mangal yakıldığı sırada çarpmanın gerçekleştiğini ve gemi kaptanlarının kazayı fark ettikten sonra yola devam ettiklerini ortaya koyuyor.
Kaza Nasıl Gerçekleşti?
4 Ağustos’ta Çanakkale’den aldığı çimentoları Kocaeli Limanı’na götürmek üzere yola çıkan Arel-7, Yalova’dan Bozcaada’ya giden Halit Yukay’ın teknesine çarptı. Gemideki 9 kişi, kazayla ilgili soruşturma altında. Kaptan ve ikinci kaptan “taksirle ölüme sebep olmak”, diğer mürettebat ise “suçu bildirmemek” ile suçlanıyor.

Soruşturmanın öne çıkan iddiasına göre, kaptan otomatik kaptan sistemini açarak yerini terk etti ve yerine gözcü bırakmadı. Bu, kazanın oluşmasına zemin hazırladı.
Mürettebatın İfadeleri
Hürriyet muhabiri Musa Kesler’in aktardığı bilgilere göre, gemideki mürettebat, sancak kıç tarafında mangal yakıldığı sırada geminin sarsıldığını hissetti. Tekne parçalarını gördüklerini ve geminin etrafında manevra yaptığını söylediler.
“Çanakkale Boğazı’nı çıktıktan sonra vardiyamı teslim ettim. Sonra yemek hazırlığı sırasında tavuk pişiriliyordu. Aşağıya tavuk almaya indiğimde gemide bir titreşim hissettim. Deniz yüzeyinde tekne parçaları gördüm. Video kaydı aldım. Gemi, parçaların etrafında manevra yaptı ve rotasına devam etti” diyen Usta Gemici Metin Sarı, yaşananları ayrıntılı olarak aktardı.

Bir diğer mürettebat, İsa Alazoğlu, kazayı şöyle anlattı: “Saat 16.00 civarında mangal yakacaklarını söylediler. Sancak kıç tarafında ateşi yaktık. Su üzerinde dönen tekne parçalarını gördüm. Bütün personel güverteye çıktı. Gemi etrafında 500-600 metre döndü ve tekrar rotasına devam etti. Can simidi gördüm, ama hiçbir yere haber vermedim; süvari bey haber verecekti.”
Gemi Mürettebatının Sorumluluğu
Bu ifadeler, kazada gemi kaptanlarının ve mürettebatın ihmali olduğunu ortaya koyuyor. Kaptanın otomatik sistemi kullanıp gözcü bırakmaması, tekneye çarpmanın önüne geçilmesini engelledi. Mürettebatın parçaları görüp bildirmemesi, kazanın ihmal boyutunu daha da ciddi hale getiriyor.
Olay, Marmara Denizi’ndeki deniz güvenliği ve gemi kaptanlarının sorumluluğu konusunda yeniden tartışmalara yol açtı. Uzmanlar, benzer ihmallerin gelecekte ciddi kazalara sebep olabileceğini vurguluyor.