21 Haz 2025, Cumartesi
  • App Store
  • Google Play
PEKY
  • En Çok Okunanlar
    Gündem

    Türkiye’yi Yasa Boğan Narin Cinayetinde Keşif Görüntüleri Ortaya Çıktı

    Spor

    Spor Yazarlarından Derbi Yorumu: “Kazanan Galatasaray, Öğrenen Beşiktaş”

    Sinema

    Batman Başlıyor’un Senaristi: “Nolan, Affleck’li Batman’de Çalışmamı İstemedi”

    Genel

    Eray Karadeniz Gaziosmanpaşa’nın Yeni Başkanvekili Oldu

  • Video İçerikleri
    Yaşam
    Sosyal Medya Fenomeni: REYNMEN – O Gerçek Bir Yıldız.
    Video
    Efsane Geri Döndü: Çağatay Ulusoy
    Video
    Ustalarının İzinde Bir Duayen: Şevket Çoruh
    Kültür & SanatVideo
    SekizinciNota @ Ağva – Konuk: Eser Çobanoğlu 🎵
  • Yazarlarımız
    • Banu Karakaşlar
    • Seda Özel
    • Sedat Gökşan
    • Suat Özkan
    • Tuğçe Tarhan
  • Diğer
    • İletişim
    • Künye
Son Eklenenler
Kuralları Yıkan Bir Renk Patlaması: Sam Gilliam’ın İrlanda Günlükleri Dublin’de Sergileniyor
Bushehr Nükleer Santrali Hedef Alındı Mı? | Rusya: İsrail Vurursa Çernobil Benzeri Felaket Yaşanabilir
HSK Yaz Kararnamesi Yayımlandı: 4 Bin 36 Hâkim Ve Savcının Görev Yeri Değişti
Ahmet Minguzzi Davası: Aileden Reddi Hâkim Talebi, Mahkeme Heyeti Davadan Çekildi
Yeraltı Dünyasının Karanlık Yüzü: MobLand’i Sevenlere Özel 10 Dizi
Mehmet Pehlivan: “Serbest Bırakılmayı Talep Etmeyi Onuruma Yediremiyorum”
Özgür Özel’den Etkin Pişmanlık Resti: “Soruşturmayı Benden Başlat”
Hakan Çalhanoğlu Transferinde Rakamlar Netleşti: Galatasaray’dan 10 Milyon Euro, Inter 40 Milyon İstiyor
Etkin Pişmanlık Açıklamalarına Soruşturma: Başsavcılıktan “Baskı İddialarına” Sert Tepki
Mario Lemina İle Anlaşma Sağlandı: Galatasaray’da Beklenmedik Ayrılık Kapıda
’28 Yıl Sonra’ Eleştirmenlerden Tam Not Aldı: Zombi Korkusunun Ötesinde Politik Bir Alegori
Silent Hill Geri Dönüyor: Korku Serisinin Yeni Filmi Vizyon Tarihini Açıkladı
Mindhunter Geri mi Dönüyor? David Fincher’dan Üç Film Müjdesi
Griezmann, De Paul, Le Normand: PSG Mağlubiyetinde Sınıfta Kaldılar
Exxen’in Yıldızı Hasan Can Kaya Platformu Bırakıyor mu?
Time İddiaları Yazdı: İran, Trump’ı Öldürmeye mi Çalıştı?
Peskov Uyardı: Hamaney’e Suikast, Pandora’nın Kutusunu Açar
Yapay Zeka Sorguları Ne Kadar Karbon Salıyor? En Zararlısı “Akıl Yürütme” İsteyen Sorular
Hub Motorlar Neden Yaygınlaşamadı? Geleceğin Teknolojisi Engellerle Karşı Karşıya
  • Gündem
  • Spor
  • Dünya
  • Sinema
  • Teknoloji
  • Dizi
  • Magazin
  • Bilim
  • Kültür & Sanat
  • Ekonomi
  • Yaşam
  • Müzik
  • Türkiye
  • Sağlık
  • Genel
  • Hayat Tarzı
BüyüteçAa
PEKYPEKY
  • Yaşam
  • Spor
  • Gündem
  • Magazin
  • Kültür & Sanat
  • Dünya
Arama
  • Menüler
    • Yaşam
    • Spor
    • Gündem
    • Magazin
    • Kültür & Sanat
    • Dünya
    • Türkiye
    • Hayat Tarzı
    • Konuk Yazarlar
    • Teknoloji
  • Bağlantılar
    • Kullanım Koşulları
    • Hizmet Şartları
    • Çerez Politikası
    • İletişim
    • Künye
    • Site Haritası
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin!
© 2024 PEKY Medya
Kültür & Sanat

Kuralları Yıkan Bir Renk Patlaması: Sam Gilliam’ın İrlanda Günlükleri Dublin’de Sergileniyor

Naz Saydam
Son Güncelleme 20/06/2025 - 15:56
Yazan Naz Saydam
Paylaş

Amerikalı sanatçı Sam Gilliam, hayatı boyunca sadece tuvalin sınırlarını değil, aynı zamanda sanat dünyasının kurallarını da zorladı. Dublin’deki İrlanda Modern Sanat Müzesi (IMMA), Gilliam’ın 1993 yılında Ballinglen Art Foundation’daki ikametinden kalan ve daha önce hiç sergilenmemiş eserlerini gün yüzüne çıkaran “Sewing Fields” adlı yeni bir sergiye ev sahipliği yapıyor.

Başlıklar
1972’den 2025’e: Renk Devriminin Sessiz KahramanıBallinglen’deki Sessiz Patlama: “Sewing Fields” Nasıl Doğdu?Tuvalin Ötesinde: Kadın Emeğine ve Kara Tarihe Bir Saygı“Sewing Fields” Sergisinden Öne Çıkan Beş EserYeni Nesillere İlham Veren Bir Miras

1972’den 2025’e: Renk Devriminin Sessiz Kahramanı

1972’de Venedik Bienali’nde ABD’yi temsil eden ilk Siyah sanatçı olarak tarihe geçen Sam Gilliam, geleneksel sanat kurallarını reddederek eserlerini gerilmiş çerçevelerden kurtardı ve tuvalleri duvarlara, tavanlara, hatta zemine serdi. Ancak 1980’lerden itibaren sanat dünyasının soyut sanata olan ilgisini kaybetmesiyle Gilliam uzun yıllar göz ardı edildi.

Ancak bu sessizlik 2012’de Rashid Johnson’ın küratörlüğünde düzenlenen sergiyle bozuldu. Gilliam’ın üretkenliği, ilerleyen yaşına rağmen hiç azalmadı. Kendisinin de dediği gibi:
“Bazen kazanırsın, bazen kaybedersin ama ben hiç tamamen kaybetmedim. Sadece devam ettim.”

Ballinglen’deki Sessiz Patlama: “Sewing Fields” Nasıl Doğdu?

İrlanda’nın batı kıyısındaki izole konumu, Gilliam için ilk bakışta sıra dışı görünse de bu yeni çevre, sanatçının renk anlayışını ve malzeme kullanımını dönüştürdü. Petrol bazlı boyaları yanına alamadığı için önceden Washington’daki atölyesinde baskı, boyama ve kolaj çalışmaları yaptı. Ballinglen’e vardığında ise dikiş makineleri, kumaşlar ve katmanlı kolajlarla yeni bir anlatı dili kurdu.

Serginin eş küratörü Mary Cremin, sanatçının altı dikiş makinesiyle çalıştığını belirtiyor ve ekliyor:
“İrlanda ışığı, değişken havası ve doğası Gilliam’ın renkleriyle birebir örtüştü. Eserlerinde tonlar neredeyse gün gibi değişiyor.”

Tuvalin Ötesinde: Kadın Emeğine ve Kara Tarihe Bir Saygı

Gilliam’ın tuvalden kurtardığı kumaşları, sadece bir estetik tercih değil; aynı zamanda Afrikalı-Amerikalı kadın emeğine ve yıkanan çamaşırlardan ilhamla tarihsel bir referans barındırıyor. İrlanda’daki çalışmalarında bir terziyle işbirliği yaparak, kumaşları zigzag dikiş çizgileriyle katman katman birleştirdi. Böylece hem bedensel hem de mimari bir hafıza yaratmayı başardı.

“Sewing Fields” Sergisinden Öne Çıkan Beş Eser

Folded Cottage II (1993)
İrlanda’nın sahil kasabalarındaki evlerden esinlenen bu eser, lekelenmiş, çizilmiş ve sıçratılmış boyalarla oluşturulmuş kolaj panellerle Gilliam’ın yeni dönemine geçişini simgeliyor.

Doonfeeny Lower (1994)
Neredeyse giyilebilir gibi duran bu kumaş kolaj, kıvrımlı hatları ve perdeyi andıran biçimiyle hem galeri dışına sesleniyor hem de insan bedenini çağrıştırıyor.

Count on Us (2008)
Obama’nın seçildiği yıl ortaya çıkan bu neşeli, üç parçalı drape çalışması, Gilliam’ın en çok tanınan eserleri arasında yer alıyor.

Silhouette/Template (1994)
İrlanda’da edindiği doğa deneyimiyle şekillenen bu çalışma, uçurtmayı andıran formuyla Gilliam’ın doğaçlama asılabilen eser anlayışını öne çıkarıyor.

Pages and Echoes #8 (1998)
Derin morlardan birincil renk sıçramalarına uzanan bu parça, baskıcı William Weege ile yaptığı işbirliklerinin izlerini taşıyor.

Yeni Nesillere İlham Veren Bir Miras

1980’lerde kimlik siyaseti ön plana çıkarken, Gilliam’ın eserlerinin doğrudan Siyah deneyimi yansıtmaması nedeniyle görmezden gelindiği söylense de bugün onun biçimsel deneyciliği ve kural tanımazlığı, genç sanatçılar için yol açıcı bir miras bırakıyor.

Mary Cremin’in ifadesiyle:
“Bir kural varsa, Gilliam onu yıkmayı denerdi.”

KELİME BULUTU:İrlanda Modern Sanat MüzesiSam GilliamSewing Fields SergisiSoyut Sanat
Bu Yazıyı Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email Copy Link
Avatar photo
YazanNaz Saydam
Bağlantılar:
Merhaba Ben Naz Saydam. Bu da benim profil bilgilerim.
Önceki Yazı Bushehr Nükleer Santrali Hedef Alındı Mı? | Rusya: İsrail Vurursa Çernobil Benzeri Felaket Yaşanabilir
Sonraki Yazı Batman Başlıyor’un Senaristi: “Nolan, Affleck’li Batman’de Çalışmamı İstemedi”
- Reklam -

Bize Destek Olun!

Özgür içerik üreticilerini Instagram Abonelik veya Patreon üzerinden desteklemek için harekete geçin! Sitemiz yayınladığımız bütün içeriklere anlık olarak Telegram kanalımızdan ulaşabilirsiniz. Yapacağınız her katkı bizim için büyük bir anlam taşıyor. Desteğinizle birlikte daha da güçlü olacağız. Yanımızda olun, birlikte büyüyelim!
InstagramTakip Et
PatreonTakip Et
TelegramTakip Et

Sosyal Medyada Biz!

Sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip edebilir, günlük paylaşımlarımızı izleyebilirsiniz.
FacebookBeğen
XTakip Et
InstagramTakip Et
YoutubeSubscribe
  • Kelime Bulutlarımız:
  • Ekrem İmamoğlu
  • Netflix
  • Galatasaray
  • donald trump
  • yapay zeka
  • Fenerbahçe
  • Özgür Özel
  • Sosyal Medya
  • Real Madrid
  • elon musk

Ayrıca Beğenebilirsiniz

Kültür & SanatVideo

SekizinciNota @ Ağva – Konuk: Eser Çobanoğlu 🎵

Yazan Naz Saydam
Kültür & Sanat

Gaye Filiz Alacacı’nın İddiaları Sonrası Tamer Karadağlı Hakkında Soruşturma Açıldı

Yazan Derin Soysal
Kültür & Sanat

Mireille Mathieu’nun İstanbul Konseri: Fransız Chanson Rüzgarı

Yazan Ayşegül Kırım
MüzikKültür & Sanat

Megadeth Rüzgarı İstanbul’da Esecek

Yazan Naz Saydam
PEKY
Instagram X-twitter Facebook-f Youtube

Hakkımızda


Her saniye karşınıza çıkan, sözde “farklı” olduğunu iddia eden ancak inatla sürüden ayrılmayı reddedenlerden biri değiliz! Kendi sürüsünü yaratan, ezberleri bozan, ruhunu bir meydan muharebesi alanına asla çevirmeyen; yenilikçi, özgür, eğlenceli, yaratıcı, farklı, tek pencereli bakış açılarına karşı duran bir platformuz. Bol güneşli, gökkuşağı sinmiş bulutlara sarılı gökyüzüne inanan… Pek keyifli bir Medya ve Eğlence içerik platformuyuz.

Kategoriler
  • Gündem
  • Magazin
  • Kültür & Sanat
  • Dünya
  • Teknoloji
Bağlantılar
  • Künye
  • Çerez Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • Hizmet Şartları

© PEKY Medya. 2024
sekizpiksel

DMCA.com Protection Status

PEKY, sekizpiksel’in resmi markasıdır.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?