Bir şirketin “Rubyglow” adını verdiği ve bu ay ABD’de satışa çıkardığı ananaslar, yaklaşık 400 dolarlık fiyatıyla birçok kişiyi şaşırttı. Daha da şaşırtıcı olanı ise, bu meyvelerin tükenmiş olması.
Bu meyve, melezleme yöntemiyle alışılmadık renklerine ulaşıyor ve satıldığı şirket için bir prestij sembolü olmuştur. Güney Kaliforniya’daki lüks bakkal Melissa’s Produce, “Bu sıradışı meyveyi yalnızca biz satıyoruz ve bu konuda gururluyuz,” diyor.
Şirketin halkla ilişkiler müdürü Robert Schueller, ellerindeki ananasların çoğunu Las Vegas ve Kaliforniya’daki lüks restoranlara sattıklarını belirtiyor.
Bo Corley gibi sosyal medyada etkili olan şefler, Rubyglow’ların çok güzel olduğunu söylerken, onların bu fiyatı hak etmediğini de ekliyor. Corley, bu meyvenin farkını şöyle açıklıyor:
Çok fazla ananas yedikten sonra ağızda oluşan acılık bu meyvede yok.
CNN, 400 dolarla çok lüks bir restoranda yemek yenebileceğini belirtirken, birçok Amerikalının işsizlik ve enflasyonla mücadele ettiği bir dönemde bu kadar pahalı bir meyvenin satılmasının şaşırtıcı olduğunu da belirtiyor.
Bu ananaslar, 15 yıldır Kosta Rika’da yetiştiriliyor. Şirket, bir meyvenin büyümesinin yaklaşık iki yıl sürdüğünü belirtiyor. Bu yıl sadece birkaç bin Rubyglow ananasının piyasaya sürülmesi bekleniyor.
ABD’de satışa sunulan bu meyve, ilk olarak yıl başında Çin’de piyasaya sürüldü.
Şirket, 2020’de de “Pinkglow” ananaslarını satışa sunmuştu. 50 dolara piyasaya sürülen bu meyve, artık 8 ila 29 dolara alınabiliyor ve Anneler Günü gibi özel günlerde hediye olarak veriliyor.
Son yıllarda üretilen bu lüks meyveler, yeni bir pazar oluşturuyor. Elma, mandalina ve çilek gibi meyveler, melezleme yoluyla herkesin alamayacağı fiyatlarla satılıyor.