19 Kas 2025, Çarşamba
  • App Store
  • Google Play
PEKY
  • En Çok Okunanlar
    Dizi

    Sherlock’un Yaratıcısından Veda Gibi Açıklama: “Geri Dönüş Olmayacak”

    Dünya

    İtalya’nın Kuzeyine Yerleşene 100 Bin Euro Hibe: Tek Şart 10 Yıl Orada Kalmak

    Gündem

    19 Gündür Denizde Aranan İş İnsanı Halit Yukay’ın Cansız Bedenine Ulaşıldı

    Magazin

    Enis Destan’ın Nişanı Olay Oldu: Annesinin Eleştirileri Gündem Yarattı

  • Video İçerikleri
    Yaşam
    Sosyal Medya Fenomeni: REYNMEN – O Gerçek Bir Yıldız.
    Video
    Efsane Geri Döndü: Çağatay Ulusoy
    Video
    Ustalarının İzinde Bir Duayen: Şevket Çoruh
    Kültür & SanatVideo
    SekizinciNota @ Ağva – Konuk: Eser Çobanoğlu 🎵
  • Yazarlarımız
    • Banu Karakaşlar
    • Seda Özel
    • Sedat Gökşan
    • Suat Özkan
    • Tuğçe Tarhan
  • Diğer
    • İletişim
    • Künye
Son Eklenenler
Anthony Joshua–Jake Paul Maçı: Paranın Cezbettiği “Sirk Dövüşü” ve Gerçek Tehlike
Guillermo del Toro’nun Frankenstein’ı ile Mary Shelley’nin Romanı Arasındaki 5 Büyük Fark
Train Dreams: Joel Edgerton Sıradan Bir Hayatı Epik Bir Hikâyeye Dönüştürüyor
Google CEO’su Pichai’den Kritik Uyarı: “Yapay Zeka Balonu Patlarsa Hiçbir Şirket Güvende Değil”
Avrupa’da Yeşil Enerjiden Şaşırtan Geri Dönüş: Enerji Devleri Yeniden Fosil Yakıtlara Yöneliyor
MI5’den Sarsıcı Uyarı: Çinli Ajanlar LinkedIn Üzerinden İngiliz Vekilleri Avlıyor
Cloudflare Hatası İnterneti Felce Uğrattı: Küresel Kesintinin Ardındaki Teknik Kırılganlık
427’ye 1 — ABD Karanlık Geçmişiyle Yüzleşiyor: Epstein Arşivi Açılacak
Marvel Evreninde Yeni Adım: Black Panther 3 Hazırlanıyor
Sneijder: “Yamal, Messi’den Daha İyi Bir Kariyere Sahip Olabilir”
Susam Beyinle Büyük İş: Bombus Arıları Kod Sinyallerini Öğrendi
Özgür Özel’den Sert Çıkış: Kara Düzeni Değiştirmenin Tek Yolu Demokratik Değişim
Bakan Hakan Fidan’dan Vize Çıkışı: “Avrupalı Modern Olduğu İçin ‘Ben Müslüman İstemiyorum’ Diyemiyor”
İstanbul Valisi Davut Gül’den Sokak Hayvanları Uyarısı: “Kediler Fare Yakalamıyor, Herkes Mama Vermesin”
Google Gemini 3 Sahneye Çıktı: Yapay Zeka Rekabetinde Dengeleri Değiştiren Hamle
Netflix’in Yeni Psikolojik Düellosu The Beast In Me İzleyiciyi Büyüledi
Adli Tıp’tan Böcek Ailesi İçin Çarpıcı Ön Rapor: “Öncelikli İhtimal Otel Kaynaklı Kimyasal Zehirlenme”
LeMan Çizeri Doğan Pehlevan Hakkında Tahliye Kararı: Beş Aylık Tutukluluk Son Buldu
Netflix’in Yeni Japon Dizisi Last Samurai Standing Zirvede: “Squid Game’den Bile İyi”
  • Gündem
  • Spor
  • Dünya
  • Teknoloji
  • Sinema
  • Dizi
  • Magazin
  • Bilim
  • Kültür & Sanat
  • Ekonomi
  • Yaşam
  • Müzik
  • Sağlık
  • Türkiye
  • Genel
  • Hayat Tarzı
BüyüteçAa
PEKYPEKY
  • Yaşam
  • Spor
  • Gündem
  • Magazin
  • Kültür & Sanat
  • Dünya
Arama
  • Menüler
    • Yaşam
    • Spor
    • Gündem
    • Magazin
    • Kültür & Sanat
    • Dünya
    • Türkiye
    • Hayat Tarzı
    • Konuk Yazarlar
    • Teknoloji
  • Bağlantılar
    • Kullanım Koşulları
    • Hizmet Şartları
    • Çerez Politikası
    • İletişim
    • Künye
    • Site Haritası
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin!
© 2024 PEKY Medya
Kültür & Sanat

Guillermo del Toro’nun Frankenstein’ı ile Mary Shelley’nin Romanı Arasındaki 5 Büyük Fark

Derin Soysal
Son Güncelleme 19/11/2025 - 01:45
Yazan Derin Soysal
Paylaş

Mary Shelley’nin 1818 tarihli Frankenstein romanı, sinema tarihinin en çok yeniden uyarlanan klasiklerinden biri. Ancak usta yönetmen Guillermo del Toro, bu hikâyeyi yıllardır “kendi kutsal kitabı” olarak tanımlamasına rağmen, Netflix için çektiği yeni uyarlamada romana birebir bağlı kalmayı tercih etmedi. Başrolde Oscar Isaac’in Dr. Victor Frankenstein’ı, Jacob Elordi’nin ise Canavar’ı canlandırdığı yapım, del Toro’nun yıllardır üzerinde çalıştığı tutku projesinin nihayet izleyiciyle buluşmuş hâli.

Başlıklar
  • Henry Clerval’ın Yokluğu
  • Victor ve Elizabeth’in İlişkisi Yeniden Kurgulandı
  • Canavar’ın İşlediği Cinayetler Değiştirildi
  • Canavar’ın Eş Talebi Farklı İşleniyor
  • Kuzey Kutbu Finali Farklı Bir Yüzleşmeye Sahne Oluyor

Hem sinematik atmosferi hem de karakterlere getirdiği yenilikçi yorumla dikkat çeken film, romanın özünü korumayı amaçlasa da birçok önemli noktada Shelley’nin metninden ayrılıyor. Yönetmen, hikâyeyi yalnızca “bilimin sınırlarını aşma uyarısı” olarak değil; bağışlama, anlam arayışı ve insan ruhunun derin yaraları üzerine kurulmuş duygusal bir anlatı olarak ele aldığını vurguluyor.

Peki del Toro’nun filmi, 200 yıla yaklaşan romanla ne kadar örtüşüyor? İşte iki eser arasındaki en belirgin 5 fark…

Henry Clerval’ın Yokluğu

Shelley’nin romanında Henry Clerval, Victor’ın çocukluk arkadaşı, vicdanının sesi ve insani yönünün temsilcisi olarak kritik bir role sahip. Victor’ın karanlığa sürüklenişini dengeleyen karakter olarak hikâyeye hem etik hem duygusal bir derinlik katıyor. Romanda Canavar tarafından öldürülen Clerval, dramatik yapının en önemli halkalarından biri.

Del Toro’nun filminde ise Henry Clerval tamamen çıkarılmış durumda. Yönetmen, hikâyenin yükünü daha çok Victor, Canavar ve Elizabeth üçgeni üzerinden kurmayı tercih ediyor. Bu tercih, anlatıyı daha kişisel ve iki merkezli bir çatışmaya dönüştürüyor.

Victor ve Elizabeth’in İlişkisi Yeniden Kurgulandı

Romanın sadık okurları, Victor ve Elizabeth Lavenza’nın birbirine sözlü olduğunu, hatta çocukluklarından beri evlenecekleri düşüncesiyle büyüdüklerini hatırlayacaktır. Ancak film bu ilişkiyi tamamen yeniden yazıyor. Del Toro’nun uyarlamasında Elizabeth, Victor’ın kardeşi William ile nişanlı. Victor’ın ona duyduğu aşk korunuyor fakat ilişki filmde hem daha karmaşık hem de dramatik bir seviyede ele alınıyor.

Ayrıca Elizabeth, romandaki gibi Canavar tarafından öldürülmüyor. Onun ölümünün hikâyeye yön veren merkezî unsur olmaktan çıkarılması, del Toro’nun anlatısında büyük bir ton değişikliği yaratıyor.

Canavar’ın İşlediği Cinayetler Değiştirildi

Mary Shelley’nin metninde Canavar, William’ı öldürerek suçu masum hizmetçi Justine Moritz’e atar ve sonunda Justine haksız yere idam edilir. Dahası Elizabeth düğün gecesinde yine Canavar tarafından öldürülür ve bu Victor’ın tamamen yıkılmasına yol açar.

Del Toro’nun filminde ise William ve Elizabeth’in ölümü ya hiç yaşanmıyor ya da hikâyede bambaşka şekillerde ele alınıyor. Yönetmen, Canavar’ı daha empatik, daha trajik bir figür hâline getirerek onu romandakinden çok daha insani bir noktaya yerleştiriyor.

Canavar’ın Eş Talebi Farklı İşleniyor

Romanda Canavar, yalnızlığının dayanılmaz hâle gelmesi üzerine Victor’dan kendisine bir eş yaratmasını ister. Victor bunu başta kabul eder ancak yaratım sürecinde korkuya kapılarak kadın yaratığı yok eder. Bu olay, romanın en kritik kırılma anlarından biridir.

Filmde ise Canavar eş talebini düğün gecesinde dile getiriyor fakat Victor bu isteği doğrudan reddediyor. Böylece del Toro, romanın en sert sahnelerinden birini daha içsel ve duygusal bir yüzleşmeye dönüştürüyor.

Kuzey Kutbu Finali Farklı Bir Yüzleşmeye Sahne Oluyor

Hem roman hem film, Kuzey Kutbu’nda geçen dramatik son bölümle kapanıyor. Fakat Shelley’nin metninde Victor, Canavar gelmeden önce gemide hayatını kaybeder ve ikili son bir konuşma yapamaz. Bu ayrılık, romanın kader temalı yapısının önemli bir parçasıdır.

Del Toro’nun uyarlamasında ise Canavar çok daha erken gelerek Victor’ın ölüm döşeğine yetişir. Bu sahnede Victor, Canavar’dan özür diler; aralarındaki son temas hem romanın hem filmin tonundan farklı, duygusal bir doruk anıdır. Yönetmenin yıllardır savunduğu “hikâyenin özünün bağışlama üzerine kurulu olması” teması bu yürek burkan finalde doruğa ulaşır.

KELİME BULUTU:FrankensteinGuillermo del ToroMary ShelleyOscar Isaac
Bu Yazıyı Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email Copy Link
Önceki Yazı Train Dreams: Joel Edgerton Sıradan Bir Hayatı Epik Bir Hikâyeye Dönüştürüyor
Sonraki Yazı Anthony Joshua–Jake Paul Maçı: Paranın Cezbettiği “Sirk Dövüşü” ve Gerçek Tehlike
- Reklam -

Bize Destek Olun!

Özgür içerik üreticilerini Instagram Abonelik veya Patreon üzerinden desteklemek için harekete geçin! Sitemiz yayınladığımız bütün içeriklere anlık olarak Telegram kanalımızdan ulaşabilirsiniz. Yapacağınız her katkı bizim için büyük bir anlam taşıyor. Desteğinizle birlikte daha da güçlü olacağız. Yanımızda olun, birlikte büyüyelim!
InstagramTakip Et
PatreonTakip Et
TelegramTakip Et

Sosyal Medyada Biz!

Sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip edebilir, günlük paylaşımlarımızı izleyebilirsiniz.
FacebookBeğen
XTakip Et
InstagramTakip Et
YoutubeSubscribe
  • Kelime Bulutlarımız:
  • Ekrem İmamoğlu
  • Netflix
  • Galatasaray
  • donald trump
  • Fenerbahçe
  • Özgür Özel
  • yapay zeka
  • Sosyal Medya
  • elon musk
  • Victor Osimhen

Ayrıca Beğenebilirsiniz

Kültür & Sanat

Hayward Gallery’de Yoshitomo Nara Sergisi: Sevimli Ama Tehlikeli Çocuklar Gitar Çalıyor, Küfrediyor ve Evleri Yakıyor

Yazan Naz Saydam
Kültür & Sanat

3 Bin Eser, 6 Yıl, Bir Kültür: Emily Kam Kngwarray’nin Büyüleyici Mirası

Yazan Ayşegül Kırım
Kültür & Sanat

Berlin Film Festivali, 31 Aralık’ta X’ten Ayrılıyor: Musk’ın Yönetimine Tepki

Yazan Derin Soysal
Kültür & Sanat

Cannes’da Açık Artırma: 250 Bin Dolar!

Yazan Derin Soysal
PEKY
Instagram X-twitter Facebook-f Youtube

Hakkımızda


Her saniye karşınıza çıkan, sözde “farklı” olduğunu iddia eden ancak inatla sürüden ayrılmayı reddedenlerden biri değiliz! Kendi sürüsünü yaratan, ezberleri bozan, ruhunu bir meydan muharebesi alanına asla çevirmeyen; yenilikçi, özgür, eğlenceli, yaratıcı, farklı, tek pencereli bakış açılarına karşı duran bir platformuz. Bol güneşli, gökkuşağı sinmiş bulutlara sarılı gökyüzüne inanan… Pek keyifli bir Medya ve Eğlence içerik platformuyuz.

Kategoriler
  • Gündem
  • Magazin
  • Kültür & Sanat
  • Dünya
  • Teknoloji
Bağlantılar
  • Künye
  • Çerez Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • Hizmet Şartları

© PEKY Medya. 2025
sekizpiksel

DMCA.com Protection Status

PEKY, sekizpiksel’in resmi markasıdır.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?