Netflix, son 6 aylık izlenme verilerini açıkladı. Güney Kore yapımı hit dizi Squid Game’in ikinci sezonu, 2024’ün ikinci yarısında dünya çapında en çok izlenen yapım oldu. Yayınlandığı ilk 6 gün içinde 86,5 milyon izlenmeye ulaşan dizi, toplamda 619,9 milyon saat seyredildi.
Squid Game, Rakiplerini Geride Bıraktı
Squid Game’in ikinci sezonu, Canavarlar: Lyle ve Erik Menendez’in Hikayesi (Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story) dizisinden 69,5 milyon saat daha fazla izlendi.
- Squid Game: 619,9 milyon saat izlenme
- Canavarlar: 550,4 milyon saat izlenme
- The Perfect Couple: 75,1 milyon izlenme
Dizi, yalnızca bir hafta içinde rakiplerini açık ara geride bırakarak Netflix tarihine geçti.
Altın Küre’yi Shōgun’a Kaptırdı
Büyük bir hayran kitlesine sahip olan Squid Game, yayınlanmadan önce Altın Küre En İyi Drama Dizisi dalında aday gösterilmişti. Ancak ödülü, Disney+ yapımı Shōgun kazandı.
Netflix, İzlenme Oranlarında Yüzde 5 Artış Yakaladı
Netflix, 2024’ün 4. çeyreğinde toplam 302 milyon ücretli aboneye ulaştığını ve platformda 94 milyar saat izlenme süresi kaydedildiğini açıkladı.
- Bu oran, 2023’ün ikinci yarısına kıyasla yüzde 5’lik bir artışı ifade ediyor.
- Ancak en çok izlenen içeriklerin, platformdaki tüm izlenme süresinin büyük kısmını domine ettiği görülüyor.
Aksiyon Filmleri Zirvede
Netflix’te en çok izlenen yapımlar, büyük ölçüde aksiyon türündeki orijinal içerikler oldu.
- Squid Game’in ardından The Perfect Couple ve Canavarlar en çok izlenen diziler arasında yer aldı.
- Emily in Paris’in 4. sezonu ve Nobody Wants This, listede üst sıralarda yer aldı.
- Film kategorisinde ise Carry-On (Kabin Bagajı), The Union (Birlik) ve Rebel Ridge, en çok izlenen yapımlar oldu.
Öte yandan Squid Game’in üçüncü ve final sezonunun 2025 içinde yayınlanması bekleniyor.